Chotkos's Blog

Programowanie i informatyka

Kompilator

Teraz kiedy już wybrałeś jeden z poniższych języków i dobrałeś się do kursu zapewne zadałeś sobie pytanie: ” Ja mam to w notatniku pisać?!”

Spokojnie już odpowiadam – oczywiście że nie, podrzucam wam tutaj kilka linków do kompilatorów:

  • Pascal
  1. Free Pascal (FPC)
  2. Turbo Pascal
  • C++
  1. Dev C++
  2. Microsoft Visual C++ 2005

Zanim zaczniesz ich szukać w sieci poczekaj – jeżeli chodzi o Pascala to Turbo Pascala podałem tutaj w sumie tylko dla picu, absolutnie nie ściągaj tego – jest to przestarzały kompilator z mnóstwem wad i błędów. Free Pascal w najnowszych wersjach jest naprawdę dobry i daje duże możliwości. Co do C++ To w sumie możesz sobie wybrać z dużo szerszej gamy niż ta podana przeze mnie, z tym że na początku wybrałbym dev C++ bo jest jasny, przejrzysty, nie wymaga tworzenia jakichś cudów i ogólnie jest wygodne, poza wcięciami w kodzie które lubią poszaleć…

„Ale osssoo chossszi?”

Blondynka w jakimś kawale spytała „A po co mi tu jeszcze komplikator”, już rozjaśniam sprawę – kompilator, a raczej środowisko programowania którego kompilator jest elementem służy do pisania programów z różnymi ułatwieniami jak kolorowanie kodu, poszukiwanie błędów i inne przydatne opcje których nazw dzisiaj nie skojarzysz. Kompilator służy do przerobienia twojego kodu w danym języku na postać binarną .exe którą zrozumie komputer. Im lepszy wybierzesz tym wygodniej będzie ci się pisało i przyzwyczajało do gorszego też 😉

Styczeń 14, 2010 - Posted by | Dla zielonych |

2 Komentarze »

  1. zapomniałeś chyba o Code::Blocks do c++ ogólnie dla początkującego najlepszy jest dev c++ ale potem to już odstrasza osobiście programując w pawn w AMXX Studio przyzwyczaiłem się do bardzo fajnej opcji a mianowicie gdy napisze get_user to kompilator pokaże mi listę funkcji które mają w sobie to wyrażenie teraz używam Microsoft Visual C++ 2005 🙂

    Komentarz - autor: DarkGL | Styczeń 15, 2010 | Odpowiedz

  2. Ja jakoś nie mogłem się przekonać do Visuala, nie podchodził mi 😉

    Komentarz - autor: chotkos | Styczeń 16, 2010 | Odpowiedz


Skomentuj

