Chotkos's Blog

Programowanie i informatyka

Sesyjka

To jest artykuł opowieadający o doświadczeniach z programowaniem.

Opiszę dzisiaj wczorajszą wspaniałą batalię z zadaniem które miałem zadane w charakterze pracy domowej na kółko mazowieckie talenty.

Ogólnie rzecz ujmując to wczoraj miałem wczoraj trochę luzu i postanowiłem je zrobić. Było koło godziny 20:00 i w pokoju brzmiała przyjemna nutka Eastwest Rockers a przez dom nie przetaczała się bachoriada z krzykiem i wrzaskiem – innymi słowy idealne warunki do kodzenia.

Treść zadanka znajdziecie tutaj

Na gg był wtedy kumpel z kółka – Mateusz (MJMateusz) któremu wielce dziękuję. Szybko doszliśmy do wniosku, że należy łączyć najdłuższe deski z najkrótszymi. Na początku oczywiście kubełkowo sortujemy deski, następnie zmniejszamy ich ilość dodając do odpowiedniej zmiennej ilość płótna jaka była potrzebna.

Na początku kodziliśmy oddzielnie – ostatecznie mój kod przeszedł tylko 1 test, jego przechodził pierwsze 4, tak więc wysłał mi centralną część swojego kodu. Tutaj nastąpiła długa zawiecha… Nie mogłem w żaden sposób znaleźć błędu w tym co tam miałem – pewnie gdyby zawołać kobietę od razu do czegoś by się przyczepiła ( one mają to we krwi :/ ) ale w moim przypadku nie widziałem buga. Ostatecznie zrobiłem u siebie mały szacher-macher w kodzie i przeszedł 9/10  testów, z tym że nie robił testu nr. 9

Cały błąd polegał na tym, że u mnie w tym poporawionym kodzie nasz przejazd po tablicy w której mieliśmy ilości desek w komórce oznaczającej długość zaczynał się od 0 i kończył na najdłuższych deskach. Jednolinijkowa poprawka naprawiła sprawę nad którą kminiłem pewnie z 20 minut!

No ale co z tym testem nr 9?! Wg. sprawdzarki na SIO myliłem się w wyniku o coś koło 500 tys. a więc całkiem sporo. Błędy kardynalne były dwa:

  1. Za małe zmienne, trzeba było użyć unsigned long long int
  2. w tablicach zamiast np: int a[1000000] wystarczyło wpisać int a[1000001];

W taki oto sposób kilka minut po dziesiątej miałem już zaliczone zadanie i dodatkowe 10 punktów w rankingu. A dziś rano zaspałem na pierwszą lekcję, pozdrawiam panią od chemii ;P

Styczeń 20, 2010 - Posted by | Doświadczenia | , ,

Brak komentarzy.

Skomentuj

