Chotkos's Blog

Programowanie i informatyka

Google Chrome 4.0

Wreszcie moja ulubiona przeglądarka Google Chrome doczekała się nowszej wersji! Co tym razem oferuje nam gigant?

Ano wiele i nie wiele – poza oczywistymi poprawkami i przyśpieszeniami, dostaliśmy prezent na który czekała rzesza użytkowników oraz programistów – pojawiły się rozszerzenia! Co ciekawe funkcja działa krótko a mamy już ich naprawdę spory wysyp – około setki przeróżnych rozszerzeń które możemy sami pisać i udostępniać dla dobra ogółu towarzyszy internautów (zabrzmiało socjalistycznie :D?) Miałem dzisiaj trochę czasu więc udało mi się przebrnąć przez kilka stron tych bajerów i w sumie z tej setki wyhaczyłem  całe dwa…

Nie jest to może najlepsza statystyka, ale przyjąwszy że :

  1. 15% to aplikacje blokujące reklamy
  2. 20% to jakieś banalne usprawnienia wyszukiwania/mailowania
  3. 10% zabawki od poczty
  4. 5% słowniki ( oczywiście polskiego brak)
  5. 10% cuda do blogów/twitterów/facebooków/naszej-klasy(antyśledzik jest ok)
  6. 10% to organizacja zakładek
  7. 30% to nie działające wtyczki/niepotrzebne wtyczki/niewygodne wtyczki/wtyczki bez których da się żyć

Mam nadzieję, że niedługo baza wtyczek zapełni się naprawdę potrzebnymi ( i również polskimi) rozszerzeniami. Zachęcam do ściągnięcia chrome 4.0 bo jest nieco bardziej stabilne i szybsze.

Pobierz

Styczeń 26, 2010 - Posted by | Informatyka ogólniej |

2 komentarze »

  1. Dzisiaj przeczytałem o nowej wersji i już kilka wtyczek mam zainstalowanych a wcale nie odczułem różnicy w szybkości
    zapomniałeś dopisać że google chwali się że najnowsza wersja jest 400 % szybsza od pierwszej wersji

    Komentarz - autor: DarkGL | Styczeń 26, 2010 | Odpowiedz

  2. jest pewien niezauważalny skok w porównaniu do poprzedniej wersji, wersji 1.0 nie używałem więc ciężko mi się na ten temat wypowiadać.

    Komentarz - autor: chotkos | Styczeń 29, 2010 | Odpowiedz


Skomentuj

